Wydarzenia 2020-21
„Mam serduszko, wielkie serce, spójrz jakie czerwone.
Kogo kocham, kogo lubię, rzucę w jego stronę.
Ciebie kocham, Ciebie lubię, Ciebie pocałuję.
A czerwone dziś serduszko, wszystkim podaruję".
14 lutego 2022 roku był dla przedszkolaków prawdziwym, dniem miłości i przyjaźni. Dzieci z wszystkich grup przedszkolnych wystroiły się na czerwono. Wzięły udział w różnorodnych zabawach związanych z walentynkami m.in.: odnajdywały drugą połówkę serca, rozwiązywały zagadki dotyczące bohaterów bajek, bawiły się wykonanymi przez siebie serduszkami, tańczyły „taniec połamaniec” na sercach z gazety itp. Nie zabrakło oczywiście sercowych kolorowanek, walentynkowych kart pracy, spontanicznych emocji oraz pozytywnych uczuć. Uwieńczeniem zabaw było rozdanie poczty walentynkowej. Każde dziecko otrzymało walentynkę wykonaną przez kolegę lub koleżankę oraz dyplom od wychowawcy za wspaniały udział w zabawach. Dzień Walentynowy w przedszkolu z pewnością można było zaliczyć do udanego. Był to dzień miłych wrażeń. Scenariusze zabaw oraz rekwizyty wykonała pani Mirosława Dziełak, która również czuwała nad całokształtem tego święta.
Uczniowie klasy VIII b na lekcjach języka polskiego realizowali projekt edukacyjny „Gry edukacyjne na podstawie Balladyny Juliusza Słowackiego”.
Celem projektu było popularyzowanie gier edukacyjnych jako formy spędzania wolnego czasu i powtarzania wiedzy z lektur obowiązkowych. Uczniowie zostali zapoznani z zakresem tematycznym, sposobami realizacji, zadaniami do wykonania, harmonogramem konsultacji i kryteriami oceniania.
Uczestnicy musieli stworzyć zasady gry, opracować koncepcję graficzną (planszę i pionki), napisać pytania wraz z odpowiedziami.
Gry i osoby odpowiedzialne za realizację:
1. „Droga po władzę” – Aleksandra Wojciechowicz, Patrycja Grądzka, Amelia Krszyna
2. „Gra planszowa. Balladyna” - Wiktoria Guberów, Zuzanna Drężewska
3. „Balladyna” - Kamil Dudek, Bartosz Truszkowski, Błażej Pieńkowski
4. „Balladyna. Gra planszowa” - Maciej Minasiewicz, Sebastian Kołodziejczyk, Filip Gajewski
5. „Balladyna” - Piotr Podolak, Miłosz Poliński
Uczestnicy doskonalili swoje umiejętności z zakresu współpracy w grupie i budowania właściwych relacji między rówieśnikami. Poprzez zabawę dogłębnie poznawali treść lektury i wspaniale spędzali czas.
Opiekun projektu
pani Anna Brzostek
Święto Babci i Dziadka, obchodzone 21 i 22 stycznia, to jedne z najpiękniejszych świąt obchodzonych w przedszkolu. To wyjątkowy okres, gdy dziadkowie mogą spędzić czas ze swoimi największymi skarbami – wnukami. Wysłuchać specjalnie wyrecytowanych przez nich wierszyków, a także otrzymać własnoręcznie wykonane przez maluchy prezenty. Niestety w tym roku, z powodu pandemii, nasi kochani Dziadkowie nie mogli odwiedzić naszego przedszkola. My jednak nie zapomnieliśmy o nich. Dzieci wraz ze swoimi paniami przygotowywały się do tego święta bardzo aktywni. W salach pojawiły się gazetki okolicznościowe, przedszkolaki przygotowywały upominki dla swoich bliskich, uczyły się wierszy, piosenek i tańców. Występy z tego szczególnego święta zostały przeniesione w sferę wirtualną w formie filmu i zdjęć z tysiącami całusów dla Babć i Dziadków. Przedszkolaki w tym dniu zabrały dla swoich dziadków upominki i laurki wraz z życzeniami.
Dzisiaj jest dzień Babci i święto Dziadziusia,
o tym dniu pamięta każda mała wnusia.
My – wasi wnukowie – również pamiętamy
i swoim najbliższym życzenia składamy.
W dniu Waszego święta, chcemy Wam złożyć
najserdeczniejsze życzenia uśmiechu i słonka.
Szczęścia wielkiego i wszystkiego dobrego.
Jolanta Włodarczyk
“Weź to, czego potrzebujesz”-to hasło przewodnie gazetki, która została przygotowana przez szkolnego psychologa-pana Huberta. Zaprezentowane treści mają na celu poprawę nastroju (jeśli zajdzie taka potrzeba) w obszarach takich jak/ PRZYJAŹŃ, WIARA, MOTYWACJA, ODWAGA, UŚMIECH. Nauczyciele, uczniowie i pracownicy szkoły będą mogli o dowolnej porze dnia sięgać po karteczkę z cytatem, który będzie inspiracją do pozytywnego myślenia. Mamy nadzieję, że ta inicjatywa uzyska akceptację i będzie cieszyć się dużym powodzeniem wśród społczeności szkolnej.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego Oxford – Olimpiada Wiedzy Lingua Plus dla uczniów klas IV-VIII.
Ideą konkursu jest motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego poprzez udział w teście, do rozwiązania którego potrzeba odpowiedniej dla danej kategorii wiekowej wiedzy gramatycznej, słownikowej i kulturoznawczej. Test składał się z dwudziestu pięciu zadań wielokrotnego wyboru. Konkurs Oxford miał na celu nie tylko wyłonienie talentów językowych, ale również motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego. Cieszymy się ogromnie, gdyż czworo naszych uczniów uzyskało tytuł Laureata Konkursu Ogólnopolskiego.
A są nimi:
Szymon Gajewski – Laureat III stopnia
Zuzanna Modzelewska -Laureat III stopnia
Jakub Trojanowski - Laureat IV stopnia
Amelia Wojciechowicz - Laureat V stopnia
Do konkursu uczniów przygotowała Pani Lidia Pawelczyk
GRATULUJEMY!!!