“Granice mojego języka są granicami mojego świata.” – Ludwig Wittgenstein
14 czerwca odbył się Dzień Projektów Edukacyjnych. Uczniowie klas trzecich zaprezentowali scenki w języku angielskim i niemieckim oraz prezentacje multimedialne. Gimnazjaliści zabrali widzów w podróż po europejskich restauracjach, gdzie mogli poznać charakterystyczne dania oraz potrawy. Przedstawienie urozmaicał ciekawy repertuar w wykonaniu uczennic klas trzecich oraz wspaniała scenografia. Przygotowali również dla swoich młodszych kolegów i koleżanek krótki quiz wraz z nagrodami, słodki poczęstunek oraz fotobudkę, gdzie można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia wraz z zabawnymi rekwizytami. Współpraca między opiekunami projektu i uczniami przebiegała bardzo dobrze. Uczniowie wykazali się umiejętnością pracy zespołowej, pracowitością, a także wykorzystali przy tym różnorodne źródła informacji. Zaangażowali się w różne aspekty przygotowań. Dzięki projektom, trzecioklasiści rozwinęli swoje zdolności językowe, plastyczne, aktorskie oraz muzyczne.
Opiekunami projektu były nauczycielki języków obcych
Lidia Pawelczyk i Justyna Gocłowska
Projekt z języka polskiego: „Dlaczego warto przeczytać „Zemstę” Aleksandra Fredry?”
Uczniowie klasy IIIa zachęcali młodszych kolegów do przeczytania „Zemsty” Aleksandra Fredry. Przedstawili prezentację multimedialną oraz album i opowiedzieli o elementach świata przedstawionego. Wcielili się w role głównych bohaterów, prezentując jeden z ciekawszych fragmentów komedii- spotkanie Podstoliny z Papkinem. Na koniec przeprowadzili quiz, w którym sprawdzili wśród uczniów wiedzę do dramacie Fredry. Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody książkowe. Trzecioklasiści pracowali z zaangażowaniem, zadbali o muzykę, rekwizyty i kostiumy. Udowodnili, że potrafią pracować w zespole.
Opiekun projektu- Barbara Wojciechowicz
Projekt z języka polskiego
Uczniowie kl. III b pod kierunkiem pani Anny Brzostek przedstawili projekt edukacyjny z języka polskiego pt. „W świecie bohaterów „Hobbita” J. R. R. Tolkiena. Album o bohaterach powieści”. Najpierw zademonstrowali w formie prezentacji multimedialnej wygląd wszystkich bohaterów, ich zajęcia, zainteresowania i umiejętności, następnie zaprezentowali album o bohaterach powieści i zachęcili wszystkich do czytania utworów fantasy.